T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
İSTANBUL / ÇEKMEKÖY - Hüsnü Özyeğin Vakfı Alemdağ Tunç Çapa Anadolu Lisesi

Erasmus+ KA210 PROJEMİZ

HÖV ALEMDAĞ TUNÇ ÇAPA ANADOLU LİSESİ

Erasmus+ Okul Eğitiminde Küçük Ölçekli Ortaklıklar

“Classrooms for Future: a Sustainable Environment for a Better Education” Projesi

ID:2023-1-ES01-KA210-SCH-000151149

Projemizin Ortak Okulları;

1. IES Manuel de Falla, Puerto Real, İspanya

2. Istituto Di Istruzione Superiore Newton Pertini, Camposampiero, İtalya

3. Colegiul Energetic, Ramnicu Valcea, Romanya

4. Höv Alemdağ Tunç Çapa Anadolu Lisesi, İstanbul, Türkiye

 

Projemizin Hedefleri:

Projemiz tasarım ve 3D baskı gibi dijital araçları kullanarak sürdürülebilir bir sınıfın modellerini veya prototiplerini elde etmeyi amaçlayan bir dizi araştırma ve sorgulama faaliyeti aracılığıyla ortak kuruluşların ihtiyaçlarını ve zorluklarını ele alarak sürdürülebilir bir sınıfın tasarımı oluşturmayı hedeflemektedir. Bunun yanısıra;

1-     Farklı enerji kaynaklarının kullanımını ve bunların ekonomik ve çevresel maliyetlerini analiz etmek,

2-     Okulda, evde veya şehirde kullanılan enerji kaynaklarını araştırmak,

3-     Öğrencilerin enerji kullanımının eleştirel düşünmesiyle altyapıların tasarımında ve enerji geçişinde bir değişiklik ihtiyacının farkında olmalarını sağlamak,

4-     Öğrencilerin STEM ve dijital becerilerini, bağlam ve gerçek durumlarda problem çözme ile ilgili olarak geliştirmek,

5-      Hem öğrencilerde hem de öğretmenlerde dijital araçları kullanarak prototiplerin ve modellerin tasarım ve yapım becerilerini geliştirmek. Bu prototiplerin veya modellerin tasarımı ve detaylandırılması için araçların 3D tasarım ve baskı gibi dijital uygulamalarla kullanılmasını teşvik etmek,

6-     Ekonomik, sosyal ve çevresel durumu iyileştirmek için enerjinin verimli kullanımı konusunda eleştirel düşünmeyi teşvik etmek,

7-     Enerji kullanımları ve maliyetleri bağlamında, yerel ve küresel olarak hareket etmek için olası çözümler aramak hedeflerimizin arasındadır.

 

Proje Hedef Grubu;

Bu proje, Erasmus programının ulusötesi doğasından yararlanacak ve diğer Avrupa ülkeleri ve kültürleri ile temasa geçme fırsatı bulacak olan 14-18 yaş arası öğrencileri kapsamaktadır.

 

Yapılacak Çalışmalar

1.Enerji maliyetinin analizi için okullarda, evlerde veya belediye binası veya küçük işletmeler gibi bazı yerel kuruluşlarda kullanılan enerjinin maliyeti, ortak kuruluşların bölgelerinde araştırılacaktır. Buna ek olarak, farklı tiplerde bir elektrik santrali ziyaret edilecek (hidroelektrik, termal, güneş, rüzgar vb). Sonuç olarak, öğrenciler ilk ulusötesi toplantıda sonuçları içeren raporlar hazırlayacak ve onları sosyal medya ve proje web sitesinde paylaşacaktır.

2. Sürdürülebilir bir sınıfın inşası için katılımcı öğrenciler ve öğretmenler, farklı biyoklimatasyon ihtiyaçları nedeniyle tasarımda bazı değişiklikleri benimsemek için her bölgenin bağlamını dikkate alarak, bir sınıfın enerjik olarak sürdürülebilir ve kapsayıcı (enerji kaynakları, termoakustik yalıtım, atık yönetimi, erişilebilirlik, pedagojik tasarım...) olması için gerekli unsurları tartışıp bir anlaşmaya varacaklar.

3. Sürdürülebilir sınıf projesini temsil eden bir logonun seçilmesi için yarışma yapılacaktır.

4. Sürdürülebilir bir sınıf için modellerin tasarlanması ve geliştirilmesi için öğrenciler ve öğretmenler için 3D tasarım ve baskı araçlarının kullanımında özel eğitim alarak STEM ve dijital becerilerini geliştireceklerdir.

 

PROJE ÖZETİ

Hedefler: Projeyi uygulayarak neyi başarmak istiyoruz?

Enerji krizi üç boyuttan ele alınması gereken bir sorundur: bilimsel-teknik, sosyoekonomik ve çevresel. Bu proje, öğrencilerin sürdürülebilir ve kapsayıcı bir sınıf modeli üreterek daha çevre dostu bir modele doğru enerji geçişini gerçekleştirme ihtiyacının farkında olmalarını sağlamayı ve öğrencilere STEM ve dijital becerileri kazandırmayı amaçlamaktadır.

 

Uygulama: Hangi faaliyetleri uygulayacağız?

Okulda, evde, şehirde kullanılan enerjinin maliyetlerini değerlendirerek ve katılımcılar arasında mutabık kalınan bir dizi özelliği (malzemeler, termoakustik yalıtım, kullanılan enerji kaynakları, kapsayıcı pedagojik tasarım...) dikkate alarak sürdürülebilir bir sınıf tasarımı oluşturacağız. Önerilen sınıfların modellerinin geri dönüştürülmüş ve yeniden kullanılmış malzemeleri ile tasarım, 3D baskı ve montaj gerçekleştireceğiz.

 

Sonuçlar: Projenizin ne gibi sonuçlar almasını bekliyorsunuz?

Öğrencilerin mevcut enerji sorununa çözüm önerileri sunmaları ve geleceğe müdahale etmelerine yol açacak bir gelişme elde etmeleri beklenmektedir. Ayrıca, yürütülen araştırmaların sonuçlarının yayılması için raporlar ve infografikler hazırlanacaktır. Son olarak, ana sonuç, tasarım ve uygulanan özellikler hakkındaki bilgileri genişleten QR kodları ile bazı sürdürülebilir sınıf modelleri yapmaktır.

 

HAREKETLİLİKLER

 

1. HAREKETLİLİK: PROJE YÖNETİMİ; HAZIRLIK VE PLANLAMA

 

Tarih: Kasım, 2023

Ev Sahibi Kurum: IES Manuel de Falla, İspanya

Toplantı Türü: Sanal(Online)

Katılımcılar: Her Okuldan İki Öğretmen

 

Bu toplantıda, görev dağılımı ve proje takvimine göre her kuruluşun görevlerini nasıl yerine getirecekleri ile ilgili ayrıntılı bilgilendirme yapılacaktır.

 

2. HAREKETLİLİK: ENERJİ MALİYETLERİ ANALİZİ

 

Tarih: Nisan, 2024

Ev Sahibi Kurum: Höv Alemdağ Tunç Çapa Anadolu Lisesi (Türkiye)

Toplantı Türü: Yüz yüze

Katılımcılar: Her Okuldan İki Öğrenci ve Öğretmenler

 

Hazırlık (Ocak-Mart 2024)

Öğrenciler doğal depolarından gelen enerjinin insanlar tarafından kullanılabilecek diğer formlara (çoğunlukla elektrik, aynı zamanda yakıtlar veya hidrojen) nasıl dönüştürüldüğünü öğrenmek için her bölgedeki elektrik santrallerini ve enerji şirketlerini ziyaret edecek. Öğrenciler ayrıca, okul, ev veya yerel kurumlar (belediye binası, küçük ve orta ölçekli şirketler...) gibi yakın çevrelerindeki enerji tüketimi hakkında, savunmasız gruplar üzerindeki sosyal ve ekonomik etkilerin yanı sıra çevresel maliyetlere odaklanan bir araştırma yapacaklardır. Araştırmalarını özetlemek için, öğrenciler bilimsel bir rapor yazacaklardır. Buna ek olarak, her öğrenci grubu bir logo tasarlayarak sürdürülebilir bir sınıf projesini en iyi temsil eden logoyu seçmek için yarışmaya katılacak.

 

 

TOPLANTI (İstanbul, Nisan 2024). Bir hafta boyunca, öğrenciler ve öğretmenler araştırmalarından öğrendiklerini, bakış açılarını, farklı enerji kaynaklarının avantajlarını ve dezavantajlarını paylaşacaklar ve enerji geçişini kapsayıcı, adil ve çevreye saygılı bir şekilde nasıl üstleneceklerini tartışacaklar. Bu amaçla, öğrenciler ve öğretmenler sunumlarıyla atölye çalışmalarına, yarışma kazananını seçmek için bir logo sergisine ve bazı kültürel etkinliklere katılacaklar. Öğrenciler ayrıca ev sahibi öğrencilerle derslere katılacaklardır.

 

3. HAREKETLİLİK: SÜRDÜRÜLEBİLİR SINIF UNSURLARI VE BÜTÇESİ

 

Tarih: Kasım, 2024

Ev Sahibi Kurum: Istituto Di Istruzione Superiore Newton Pertini, İtalya

Toplantı Türü: Yüz yüze

Katılımcılar: Her Okuldan İki Öğrenci ve Öğretmenler

 

Öğrenciler sürdürülebilir sınıf tasarımı önerisi ve bir bütçe hazırlayarak STEM becerilerini güçlendireceklerdir. İhtiyaç duyulan yatırımı uzun vadeli faydalarla karşılaştırmak için hesaplamalar yapacaklar. Öte yandan, infografik, elektronik tablo ve sunum hazırlayacakları için, dijital becerileri de gelişecektir.

-  Öğretmenler öğretim materyallerini ve pedagojik tasarımları tasarlayıp paylaşacak.

-  Öğrenciler ve öğretmenler en az iki yeni dijital araç kullanmayı öğrenecek.

-  Proje geliştirme ve toplantının çeşitli resimleri her ülkedeki Erasmus + köşelerinde sergilenecek.

-  Dijital platformlarda ve sosyal medyada paylaşımlar yapılacaktır.

 

4. HAREKETLİLİK: 3D TASARIM VE MODEL KURULUMU

 

Tarih: Nisan, 2025

Ev Sahibi Kurum: IES Manuel de Falla, İspanya

Toplantı Türü: Yüz yüze

Katılımcılar: Her Okuldan İki Öğrenci ve Öğretmenler

 

Hazırlık (Şubat-Mart 2025)

3D tasarım ve baskı eğitimi gerçekleştirilecek. Öğrenciler modelleri daha önce kararlaştırılan özelliklere göre inşa edecekler. 3D teknolojisinde hangi elementlerin basılacağına ve hangi elementlerin geri dönüştürülmüş ve yeniden kullanılmış malzemelerden yapılacağına karar verecekler. Modellerin gerçekten sürdürülebilir olması için enerji ve çevresel maliyetleri azaltmayı hedefleyecekler. Ayrıca, fiziksel modelleri proje web sayfasındaki her bir öğenin açıklamalarına bağlamak için QR kodları oluşturacaklar.

 

TOPLANTI (Puerto Real, Nisan 2025).

Bir hafta boyunca, öğrenciler ve öğretmenler 3D teknolojisinde ekstra eğitim almak için atölye çalışmalarına katılacaklar. Öğrenciler sürdürülebilir sınıf modellerini sunacaklar. Öğretmenler öğretim materyallerini ve önerilerini paylaşacaklar. Öğrenciler ayrıca ev sahibi öğrencilerle derslere ve bazı kültürel etkinliklere katılacaklardır. Sertifika teslimi ile bir kapanış etkinliği olacaktır.

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 02.10.2023 - Güncelleme: 02.10.2023 10:54 - Görüntülenme: 970
  Beğen | 24  kişi beğendi