ERASMUS+ KA210-SCH “Classrooms for Future: a Sustainable Environment for a Better Education” projemizin üçüncü hareketliliği; İspanya'dan 2 öğretmen ve 6 öğrenci, Romanya'dan 2 öğretmen ve 3 öğrenci, Türkiye'den 4 öğretmen 5 öğrenci ve İtalya’daki Erasmus ekibinin katılımıyla IISS Newton Pertini okulu Camposampiero, Padua, İtalya'da gerçekleşti. Katılımcılar ilk gün İtalyan öğretmenler ve öğrenciler tarafından okulda karşılandı. Program Okul Müdürü Sn. Chiara Tonello, Camposampiero Belediye Başkanı Bayan Katia Maccarrone ve eğitim sorumlusu Bayan Lorenza Baggio’nun açılış konuşmaları ile başladı. Ardından öğrenciler okulları ile ilgili “Okulunuz nasıl ve mükemmelleştirilebilir yönleri neler?” sorularının cevaplarının yer aldığı röportaj videolarını öğretmenlere, öğrencilere, idari personele sundular. Öğretmen ve öğrenciler ev sahibi okulu gezerek eğitim öğretim uygulamaları hakkında bilgi aldılar. Turun ardında öğrenciler derslere katılırken, öğretmenler de proje yönetimi ile ilgili toplantı yaptı. Öğleden sonra öğrenciler sürdürülebilir sınıflar hakkında sunumlarını yaptılar. Sunumların ardından öğretmenler Cappella Degli Scrovegni'yi ziyaret etmek üzere Padua'ya gittiler.
Toplantının ikinci gününde, öğrenci ve öğretmenler S. Martino di Lupari'deki (PD) sürdürülebilir bir okulu ziyaret etti. Mimar ve okul müdüründen okulun sürdürülebilir özellikleri hakkında bilgi edindiler. Daha sonra katılımcılar 13. yüzyılda Padua'nın askeri karakolu olarak kurulan, kuzey İtalya'nın Padua eyaletinde bir ortaçağ surlu şehir olan Cittadella’yı ziyaret ederek rehber eşliğinde sur yürüyüşü yaptılar.
Öğleden sonra katılımcılar rehber eşliğinde İtalya'nın en güzel eski şehir merkezlerinden biri olan Asolo'yu ziyaret ettiler.
Toplantının üçüncü gününde katılımcılar, daha önce bozulmuş bir alanın iyileştirilmesinin ve sürdürülebilir mimarinin olağanüstü bir örneği olan M9'u (900'ler Müzesi) ziyaret etmek için Camposampiero'dan Mestre'ye gittiler.
Öğle yemeğinden sonra katılımcılar Venedik'te içme suyunun nasıl sağlandığına dair bilgi edinmek üzere rehber ile Venedik'te gezinti yaptılar.
Tüm katılımcılar, bu hareketlilik sırasında gerçekleştirilen faaliyetlerle ilgili değerlendirme formunu doldurdular. Sonuç olarak, toplantı hedeflerine ulaştı; etkinlikler, herkesin birlikte geçirilen zamanın tadını çıkardığı, değerli bilgileri öğrendiği ve paylaştığı bir atmosferde gerçekleştirildi. Öğrenciler ve öğretmenler diğer kültürleri tanıma ve farklı kültürlerden arkadaşlıklar kurma, dil becerisini geliştirme ve projede iş birliği içinde çalışma konularında kazanımlar elde etti.